LESSON PLAN ABOUT THE MOOMİNS AND THE GREAT FLOOD İNTURKİSH

Ders planı 2

Yaş aralığı: orta öğretim öğrencileri

Giriş:

Kimim ben?

Her öğrenciye karakterin isminin yazılı olduğu bir kart ver. ( örneğin moominmamma, moomin papa)

Seçtikleri karttaki karakteri ismini söylemeden arkadaşlarına anlatmaya çalışmalarını sağla.

Görev 1

Türk takımı tarafından hazırlanan okuduğunu anlama kontrolü

https://play.kahoot.it/#/?quizId=e51bf04c-f4f2-432c-8e99-012cd0dddce (6 dakika)

Görev 2

Yazma

Öğrencileri ödevlendir. Moomintroll  olduğunuzu hayal edin ve Tulippa ‘ ya yeni evinizi anlatan 50-100 kelimelik bir mektup yazın.(15 dakika)

Görev 3

4 kişilik gruplar oluştur, öğrencilerin birbirlerinin mektuplarını okumasını sağla ve içlerinden en iyisini sesli bir şekilde sınıfa okut. (10 dakika)

Görev 4

Her öğrenci bir not kağıdı alır ve metinden öğrendiği 3 kelimeyi o kağıda yazar. Daha sonra ayağa kalkıp sınıfta dolaşarak arkadaşlarından yeni kelimeler öğrenir.( 10 dakika )

Ödevlendirme

Resimli yapboz  hazırlama

Hikayedeki karakterlerden birinin resmini yapboz şeklinde hazırla. En iyi yapboz sınıfta sergilenecek. ( A 4 kağıdına 15 parça) .(3  dakika )

Bitiş

Öğrenciler sınıftan çıkarken sıra oluşturur. Öğretmen sıradaki tüm öğrencilere kelimeleri öğrenip öğrenmediklerini anlamak için birer tane kelime sorar. ( 3 dakika )

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s