TUNTISUUNNITELMA AZIZ NESININ BEAUTY AND TRUTH NOVELLIIN

Tuntisuunnitelma turkkilaiseen novelliin Aziz Nesin, Beauty and Truth

Kohderyhmä: toisen asteen opiskelijat

Aloitustehtävä

Turkkilaisen tiimin valmistama Prezi-esitys Aziz Nesinistä (2 min)

Tehtävä 1

Jaa luokka ryhmiin, joissa on vahvempia ja heikompia opiskelijoita.

Laita ryhmät tekemään espanjalaisen ryhmän valmistaman educaplay.com kyselyn kirjailijasta (5 min)

http://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/1722180/aziz_nesin.htm

http://en.educaplay.com/en/learningresources/1715445/test_about_aziz_nesin.htm

http://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/1715428/test_of_aziz_nesin_.htm

Tehtävä 2

Laita alla olevat kysymykset taululle niin, että opiskelijat voivat vastata niihin katsottuaan videon (2 min)

Miten tarina alkaa?

Kuka tarinan kertoo?

Luettele tarinan henkilöt.

Mikä on tarinan juoni? Kirjoita lause, joka kertoo juonen.

Miksi Murat on hämmentynyt tarinan lopussa?

Esittääkö filmi tarinan hyvin?

Tehtävä 3

Katso puolalaisen Pangea-tiimin tekemä filmi osoitteessa pangeateam.wordpress.com (12 min)

Tehtävä 4

Opiskelijat vastaavat yllä oleviin kysymyksiin (7 min)

Tehtävä 5

Tee espanjalaisen ryhmän tekemät educaply.com harjoitustehtävät tarinasta (10 min)

http://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/1722179/beauty_and_truth.htm

http://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/1722199/beauty_and_trith.htm

http://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/1723716/beauty_and_truth_.htm

http://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/1722206/beauty_and_truth.htm

http://en.educaplay.com/en/learningresources/1715450/beauty_and_truth.htm

http://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/1723750/beauty_and_truth_by_aziz_nesin.htm

http://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/1722202/beauty_and_truth_aziz_nesin.htm

Tehtävä 6

Sanojen kartoitustehtävä. Opiskelijat ottavat yhdestä laatikosta sanakortteja ja toisesta laatikosta yhden tarinan kolmesta osasta. Pyydä heitä hakemaan heidän tekstiosaansa liittyvät sanat (esim. yö, päivä, rakkaus, runous, osa yksi, osa kaksi, osa kolme) (5 min)

Lopputehtävä

Arviointi

Anna kotitehtävä: Pyydä opiskelijoita keräämään erilaisia tulkintoja päivästä ja yöstä heidän perheessään tai Internetistä löytämissään erilaisissa kulttuureissa (2 min)

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s